Jaarvergadering 21 april

We kijken terug op een fijne jaarvergadering in het Kulturhus. We zijn blij dat we na twee jaar toch weer bij elkaar konden komen voor een echte jaarvergadering met onze leden.  Het was een vol programma. We keken terug op de laatste twee jaar en hebben toegelicht waar we op dit moment mee bezig zijn. Ook zijn er maar liefst drie nieuwe bestuursleden toegetreden en namen we afscheid van Anne van Driesten.

Speciaal voor dit afscheid kwam wethouder De Pater nog even langs. Als blijk van waardering was er nog een presentje en een bos bloemen. En uiteraard een afscheidswoord van de nieuwe voorzitter.

Na de pauze hadden we twee interessante onderwerpen die werden toegelicht door twee enthousiaste sprekers. Ilona Baan vertelde meer over Eerlijk eten uit de streek. Een mooi initiatief waarbij u een producten kun kopen en afhalen van boeren uit de regio voor een eerlijke prijs.  Een abonnement afsluiten voor een bijvoorbeeld een groentepakket kan heel eenvoudig en er is een afhaalpunt in Wekerom.  Peter Scholtens van de gemeente Ede heeft van alles verteld over de energietransitie en gaf allerlei tips over het energieneutraler maken van uw woning en hoe de gemeente hier bij kan ondersteunen. Hierin is namelijk nog heel veel mogelijk.

Meer informatie hierover

www.eerlijketenuitdestreek.nl

Duurzaamheid | Gemeente Ede

Hoe pakken we het aan | Ede Natuurlijk (ede-natuurlijk.nl)