Vliegverkeer over de Veluwe

Van DKK Gelderland ontvingen wij het volgende bericht:

Een aantal dorpen op de Veluwe voelen zich overvallen door de overheid die in recordtempo wil beslissen over de toekomstige vliegroutes van en naar Lelystad. Vooral de vlieghoogte van 1800m is onbespreekbaar voor de dorpen. De dorpen vragen serieus genomen te worden in de besluitvorming over de vliegroutes.

Het verzoek van DKK Gelderland is om bewoners te informeren door middel van een flyer.  Als Belangenvereniging begrijpen wij dat er zowel voor- als tegenstanders zijn van deze ontwikkelingen. Wij willen u wel informeren over de ontwikkelingen en de informatie die DKK hierover verstrekt.

Flyer:

Beste inwoner of vakantieganger van de Veluwe,

WILT U VAN UW RUST BLIJVEN GENIETEN OP DE VELUWE??

TEKEN DAN DE PETITIE:

Google: petitie Red de Veluwe

Of ga direct naar: petities.nl en tik in: ‘Red de Veluwe’

Dit zijn de types vliegtuigen die we hier laag over onze hoofden heen gaan krijgen.

Het zijn beslist géén kleine vliegtuigjes die maar 40 decibel geluid produceren.

Dit zijn een Boeing 737 en een Airbus A320, die 189 passagiers kunnen vervoeren en veel herrie maken.

En voorkom:

dat er in de toekomst minstens 40 grote passagiers-vliegtuigen van easyJet, RyanAir, TUI, Corendon en Transavia per dag zeer laag (op 1,8 km), van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat over uw huis, vakantieadres of -woning gaan vliegen. Ze veroorzaken geluidsoverlast, veel CO₂-uitstoot en fijnstof.

Hoezo?

Vliegveld Lelystad wordt uitgebreid (2e Schiphol in de polder).

Bijna al het vertrekkende vliegverkeer gaat zeer laag over de Veluwe vliegen, recht over Wapenveld, Heerde, Epe, Oene, Emst, Vaassen en verder naar Dieren of volgt de route over Hoog Soeren, Hoenderloo tot Ede .

Wilt u meer weten? Zie onze facebook pagina ‘Red de Veluwe’

Add Comment