Beweegdorp Wekerom

In Wekerom is het project Sport- en Beweegdorp gestart. Met dit project willen SV Wekerom, SDS ’55, Belangenvereniging Wekerom, Kulturhus, Huisartsepraktijk Hollemans, Fysiotherapie Cora Stegman, SmdB Wekerom, Malkander en Sportservice Ede gezamenlijk meer sport- en beweegaanbod gaan creeëren in Wekerom. Door subsidie is er nu de mogelijkheid om verschillende beweeg- en sportgroepen op te zetten. Ook is er geld beschikbaar voor het opleiden van vrijwilligers en materiaal. Op 4 februari is de aftrap geweest met de fittest in het kulturhus. Binnenkort wordt gestart met de eerste initiatieven: kickboksen en volleybal.

DODENHERDENKING & MONUMENT

Het ontwerp voor het nieuwe monument is inmiddels klaar. Met het Kulturhus wordt gekeken naar een geschikte plek op het dorpsplein.  Er wordt hard aan gewerkt om het monument vóór vier mei 2017 te kunnen realiseren en plaatsen. Er heeft voor het ontwerp eerst overleg geweest met de bovenbouw van de basisschool. Zij hebben in een creatieve middag allerlei ideeën uitgewerkt door middel van tekst en knutselwerken.

VOORLICHTING ALCOHOL & DRUGS

Belangenvereniging Wekerom heeft contact met het Sociaal team van de gemeente Ede om eventuele problemen m.b.t. de Wekeromse jeugd te bespreken.
Voorlichting over met name alcohol en drugs is belangrijk.
Er komen daarom voorlichtingsavonden over alcohol en drugs in november in het Kulturhus. Een avond voor de jeugd van 14-15 jaar en een avond voor de ouders.
Deze worden georganiseerd door Luuk Miedema van het Sociaal team en Eelco Kingma vanuit de Belangenvereniging.

BIBLIOTHEEKBUS

De locatie van de bibliotheekbus is verplaatst naar het Kulturhus.