Beweegdorp Wekerom

In Wekerom is het project Sport- en Beweegdorp gestart. Met dit project willen SV Wekerom, SDS ’55, Belangenvereniging Wekerom, Kulturhus, Huisartsenpraktijk Hollemans, Fysiotherapie Cora Stegman, SmdB Wekerom, Malkander en Sportservice Ede gezamenlijk meer sport- en beweegaanbod gaan creeëren in Wekerom. Door subsidie is er nu de mogelijkheid om verschillende beweeg- en sportgroepen op te zetten. Ook is er geld beschikbaar voor het opleiden van vrijwilligers en materiaal. Op 4 februari 2017 is de aftrap geweest met de fittest in het kulturhus. Inmiddels zijn er al verschillende activiteiten van start gegaan: volleybal, kickboksen, freerunning, wandelen en moutainbiken.

Sportvereniging Wekerom is ook actief en in 2018 is er een nieuw bestuur gevormd. Op de site sportwekerom.nl is meer informatie te vinden.

Uiteraard kent Wekerom ook een grote, actieve voetbalvereniging SDS55. Ook deze vereniging heeft een eigen site sds55.nl

DODENHERDENKING & MONUMENT

In 2017 is een nieuw ontwerp gemaakt voor het monument voor de dodenherdenking. Dit is in samenwerking gedaan met de SMDB. Leerlingen van de bovenbouw hebben tijdens een creatieve middag allerlei ideeën bedacht. Het nieuwe monument heeft in april 2017 een mooie plek gekregen bij het Kulturhus.

De organisatie van de dodenherdenking wordt jaarlijks gedaan door de Belangenvereniging, het Oranjecomite en de SMDB Wekerom.

VOORLICHTING ALCOHOL & DRUGS

Belangenvereniging Wekerom heeft contact met het Sociaal team van de gemeente Ede om eventuele problemen m.b.t. de Wekeromse jeugd te bespreken.
Voorlichting over met name alcohol en drugs is belangrijk.
In 2017 zijn er voorlichtingsavonden geweest. Een avond voor de jeugd van 14-15 jaar en een avond voor de ouders.
Deze zijn georganiseerd door Luuk Miedema van het Sociaal team en Eelco Kingma vanuit de Belangenvereniging.

BIBLIOTHEEKBUS

De locatie van de bibliotheekbus is verplaatst naar het Kulturhus.